Spleta TV
na voljo v Google Play

19. 07. 2011

16. WFD kongres - Izobraževanje gluhih

Izobraževanje gluhih

Prvi uradni dan kongresa se je posvetil temi Izobraževanju gluhih. V dopoldanskem času so bila najprej predstavljena plenarna predavanja. Lucas Magangwa iz Južne Afrike, vodja oddelka za raziskovanje znakovnega jezika na Univerzi Johanesburg in dr. Kristina Svartholm, predavateljica na Univerzi Stokholm iz Švedske sta predstavila vsak svoje izkušnje o pomenu znakovnega jezika v svoji državi. Skupni temi obeh predstavitev so bile usmerjene v naslednje točke:
1. Za močno kulturno identiteto gluhih so potrebne stalne raziskave na področju razvoja znakovnega jezika, od raziskovanja posameznih kretenj, izdaj slovarjev, učbenikov za učenje in poučevanje znakovnega jezika, slovnice in številne druge raziskave (kretnje za otroke, kretnje za gluhoslepe, itd.)
2. Z gluho skupnostjo se povezuje kultura, identiteta in jezik gluhih. Zaradi vedno večjega števila operacij gluhih otrok s polževim vsadkom, se zmanjšuje število gluhih, ki se sporazumevajo v znakovnem jeziku. Na Švedskem je že skoraj 90% gluhih otrok s polževim vsadkom. Gluhe osebe, ki uporabljajo znakovni jezik za sporazumevanje postajajo manjšina znotraj skupnosti gluhih. Ali je to grožnja za izumrtje znakovnega jezika? Odgovorila sta, da znakovni jezik ne bo izumrl, vednar če ne bo nadaljnih raziskovanj znakovnega jezika na nacionalni ravni, se znakovni jezik ne bo mogel kosati z ravojem drugih manjšinskih jezikov, ki se po državah pojavljajo predvsem zaradi migracij.
3. Raziskave na področju znakovnega jezika omogočajo močnejšo argumentacijo sprejemanja znakovnega jezika v področno zakonodajo, omogočajo kvalitetnejšo izdelavo učbenikov in priročnikov, ter usposabljanje učiteljev, tolmačev in vseh drugih strokovnih sodelavcev na področju dela z gluhimi.


Po plenarnih predavanjih so sledile ločene delavnice, ki so potekale vzporedno v večih dvoranah. Vsa predavanja lahko združimo v nekaj skupnih tem kot so, dvojezično izobraževanje, predstavitev različnih projektov in raziskav, opismenjevanje gluhih v drugem jeziku, pomen zgodnjega izobraževanja gluhih v prvem jeziku – znakovnem jeziku, večjezično izobraževanje gluhih, učenje angleškega jezika kot tretjega jezika (znakovni in jezik države v kateri živi sta prva dva jezika). Predavateljice in predavatleji so bili iz ZDA, Španije, Italije, Južne Afrike in Švedske). Največje zanimanje in polno dvorano je imel dr. T. Alan Hurwitz, trenutno deseti predsednik Univerze Gallaudet, pred tem je bil tudi predsednik Nacionalnega tehničnega

Delite novico

Doniraj dohodnino

Doniraj

Prenesi aplikacij SpletnaTV

na voljo v Google Play na voljo v Apple Store

E-novice

Bodite na tekočem in se prijavite se na prejemaje obvestil o aktualnih dogodkih.

Prijava uspešna

Prišlo je do napake. Preverite vpisane podatke.

Novice

Več